Hírek
Kis üzlet nagy informatikai háttérrel
Idén júniusban egy igazán különleges üzlettel bővült a Budagyöngye Bevásárlóközpont. A Pászka Centrum névre keresztelt, lapkenyerekre specializálódott mini gourmet bolt valódi mennyország azok számára, akiknek a tudatos táplálkozás mellett a kényelmes vásárlás is fontos. Molontay Tamás, tulajdonos a nyitás óta folyamatosan dolgozik az üzlet és a vevőkör fejlesztésén, melynek sikeréhez a gondosan kiválasztott beszállítók is nagyban hozzájárulnak. Informatikai partnerének is olyan céget választott, amely kompromisszummentes, egy kézben tartott, komplex kereskedelmi hátteret képes nyújtani.
Mindenből a legjobbat
Az üzletben országosan is egyedülálló kínálattal találkoznak a vásárlók: az összesen 17 féle pászka mellett a bolt polcain állandó helyet kaptak hagyományos és különleges ízvilágú prémium lekvárok, édes, fűszeres és 100%-os, magokból, zöldségekből készült krémek, chutney-k és extra balzsamecetek is. A ma már saját webáruházukban is elérhető termékek jó része francia és olasz import, de a kínálatban több magyar gyártó finomsága is szerepel.
„A bolt gondolata onnan indult, hogy balzsameceteket szeretettem volna importálni, ám tekintve, hogy ez egy meglehetősen szűk réteget kiszolgáló termék, körülnéztem, mivel foglalkozhatnék még, ami nemcsak egészséges, de finom is. Ekkor találtam rá a pászkára, erre az igazán kiváló, kenyér kiváltására alkalmas könnyű, reggeli-alapanyagra. A pászka tökéletes megoldás azok számára, akik szeretnének egy kevesebb kalóriatartalmú, ám jóízű alapot bőséges, minőségi feltétekkel fogyasztani” – vallott a kezdetekről a tulajdonos.
A cégvezető egy minden tekintetben magas színvonalú üzletet álmodott meg. A bolt kialakítása során és a termékek beszállítóinak kiválasztásakor a kiváló minőség és a megbízhatóság egyaránt elvárás volt, a technológiai megoldások kivitelezéséhez pedig olyan, fejlesztésekre is nyitott partnert keresett, aki komplett, hosszú távon is stabil rendszert képes biztosítani. Extra kritériumként merült fel továbbá a bolt távoli működtetésének lehetősége is. „Több, kifejezetten kisebb üzletek számára fejlesztett, online, bankkártya elfogadásra alkalmas rendszert is megnéztem, de azt láttam, hogy kevés olyan megoldás van, amely tartós, képes jól ellátni a fizikai boltot, ugyanakkor távolról menedzselhető és webáruházas kompatibilitást is biztosít. Ezt a kombinált lehetőséget egyedül a Szintézis Informatika új, felhős rendszerében találtam meg, s hamar kiderült, hogy az általuk kínált megoldások tökéletesen szolgálják üzleti céljaimat” – mondta Molontay Tamás.
Innovatív online megoldások az üzlet sikeréért
A Pászka Centrumban ma működő rendszer egy folyamatos kommunikáció eredménye, ugyanis a Szintézis munkatársai a tulajdonos visszajelzései alapján szabják testre a felületeket.
Az üzletben felépített rendszerről így nyilatkozott: „A boltban lévő érintőképernyős kasszán Cronis NeXT rendszer fut, online kapcsolatban áll a Violet raktárkészlet kezelővel, mely azonnali és naprakész információt ad a bolti készlet alakulásáról. A Violettel a raktárkészletet mellett az árazást is online kezelem, és nagy könnyebbséget jelent, hogy a készletkezelőben átárazott termékek új árai egy-két percen belül már élnek is az üzletben. Kollégáim a kasszához kapcsolt címkenyomtató segítségével ilyenkor pillanatok alatt kinyomtathatják a legfrissebb, vonalkódhoz kapcsolódó árcímkéket, melyek máris kikerülhetnek a polcokra. Pénztárgépünkhöz bankkártya terminál is csatlakozik, így üzletünkben természetesen kártyás fizetésre is biztosítunk lehetőséget.
A készletkezelő mellett egy BI megoldást is használunk, mellyel a Violetből online szerzett adatok segítségével egyszerűbb és összetettebb elemzések is végezhetők. A vezetői adatvizualizációs szoftverrel egyszerűen követhetjük a raktárkészlet alakulását és világosan látható, mely termékek értékesítése alakul kiválóan vagy melyek igényelnek átgondolást. A megjelenését és lekérdezési lehetőségeit tekintve is szoktunk véleményt cserélni a Szintézis munkatársaival, hogy mely kimutatások, információk segíthetnék még a döntéshozó munkáját. Ezek a grafikonok nemcsak jó, de látványos betekintést is nyújtanak az üzlet működésébe.”
Támogatás mindenkinek minden téren
A rendszer használatáról a telepítése során minden munkatárs személyes oktatásban részesült és a Szintézis szakemberei azóta sem engedik el az üzletben dolgozók kezét.
„Akkor és most is nagyon sokat segítenek, bármilyen kérdésünk merül fel, az ügyfélszolgálat mindig készséggel áll rendelkezésünkre. Nagyon örülök, hogy a vásárlók is azt látják: nálunk mindig zavartalan a kiszolgálás. Azt is örömmel tapasztalom, hogy a Szintézisnél szinte keresik a feladatokat, miként működhetne a boltom még jobban és egyszerűbben. Mint minden, természetesen ez a szolgáltatás is költségekkel jár, ám egyértelműen megéri, ha valaki arra törekszik, hogy az üzlete minél gördülékenyebben és hibamentesen működjék. Aki szeretné vállalkozását távolról is elérni, online tevékenységet végezni, illetve nagyobb boltot, bolthálózatot üzemeltet, annak rengeteg fejlődési lehetőséget rejt ez a megoldás”– foglalta össze gondolatait a Pászka Centrum tulajdonosa.
Vélemény, hozzászólás?